{{ location.label }}
{{ location.label }}
Skąd lecisz?
Gdzie lecisz?
Kiedy odlatujesz?
No, no, chyba jesteś zapalonym podróżnikiem. Niestety ponad 10 lotnisk to zbyt dużo dla nas...
Wybierz datę w przyszłości. Kiedy tylko zaczniemy oferować podróże w czasie, damy Ci o tym wiedzieć.
No, no - mamy do czynienia z podróżnikiem w czasie! Upewnij się, że data powrotu jest po dacie odlotu.
Planujesz z niesłychanym wyprzedzeniem, a my niestety nie radzimy sobie z lotami w przyszłości odleglejszej niż 12 miesięcy.
Search to anywhere cannot be combined with specific dates.

Unia Europeiska kontra tanie linie lotnicze

Back to news

Fotolia_44261036_XS.jpg

Bilety za złotówkę Krzykliwy tekst reklamy przyciąga naszą uwagę. Gdzieś z w rogu małym pismem tani przewoźnik oznajmia, że cena nie zawiera opłat dodatkowych i podatków. Z tego jaką cenę nam przyjdzie zapłacić zdajemy sobie sprawę dopiero na końcu procesu zamawiania. Ot historia stara jak tanie linie lotnicze. Być może zmieni się to w 2012.

Organizacje konsumenckie, osoby prywatne oraz politycy europejscy krytykują od lat tego rodzaju nieczyste chwyty reklamowe polegające na rozebraniu ceny lotu na części składowe i używanie tych zaniżonych kwot nie dających wyobrażenia o realnych kosztach podróży.

Inne znienawidzone zagrywki do których uciekają się tanie linie lotnicze w Polsce i na świecie to traktowanie każdej bez mała czynności jako dodatkowej, odpłatnej usługi czy też zmuszanie pasażerów do drukowania kart pokładowych, albo pokrywania kosztów ryzyka prowadzenia tego rodzaju działalności (tu symbolem tanich zagrań stały się tanie linie lotnicze Ryanair)

Teraz w obronie pasażerów linii lotniczych stanęła Unia Europejska, a dokładnie Komisja Europejska, której wiceprzewodniczący Siim Kallas wyraził pogląd, że cena biletu w materiałach reklamowych powinna odzwierciedlać prawdziwą cenę podstawowej usługi, czyli lotu, wraz ze wszystkimi opłatami i podatkami. Niestety praktyki tanich przewoźników mamią konsumentów i nie mają nic wspólnego z przejrzystością internetowego handlu. I te praktyki pod lupę weźmie Komisja Europejska.

Raport komisji będzie gotowy na jesień, a przyszłym roku mogą nastąpić zmiany w prawodawstwie. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to może w przyszłym roku, nagłówki reklamowych tekstów będą odzwierciedlać w większym stopniu rzeczywistość.

Kategorie

Przemysł lotniczy

Komentarze

× Tego artykułu nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierszą osobą!

Skomentuj





Lubisz WhichAirline?

Zanim opuścisz stronę...

Uważasz, że WhichAirline.pl to przydatny serwis? Większość Twoich również by tak uważała. Rozsyłaj wici!