{{ location.label }}
{{ location.label }}
Skąd lecisz?
Gdzie lecisz?
Kiedy odlatujesz?
No, no, chyba jesteś zapalonym podróżnikiem. Niestety ponad 10 lotnisk to zbyt dużo dla nas...
Wybierz datę w przyszłości. Kiedy tylko zaczniemy oferować podróże w czasie, damy Ci o tym wiedzieć.
No, no - mamy do czynienia z podróżnikiem w czasie! Upewnij się, że data powrotu jest po dacie odlotu.
Planujesz z niesłychanym wyprzedzeniem, a my niestety nie radzimy sobie z lotami w przyszłości odleglejszej niż 12 miesięcy.
Search to anywhere cannot be combined with specific dates.

Tanie linie lotnicze uciekają z Polski?

Back to news

Fotolia_29980012_XS.jpg

W ostatnich dniach pojawiły się w prasie spekulacje na temat spadającego zainteresowania tanich linii lotniczych polskim rynkiem przy jednoczesnych zapewnieniach, że nie oznacza to końca ery tanich biletów.

Rozważania na temat przyszłości latania wracają na pierwsze strony jak bumerang, a to przy okazji klęsk żywiołowych a to w kontekście wstrząsów na światowych rynkach i rosnących cen paliw. O takim czarnym scenariuszu pisaliśmy już wcześniej. Zarazem, jak donosiliśmy w artykule Linie lotnicze w Polsce. Przeloty krajowe to nie tylko LOT, powstają nowe, relatywnie tanie połączenia krajowe. Jak to zatem jest z tym zainteresowaniem linii lotniczych polskim rynkiem?

Z ciekawą analizą przychodzi Gazeta Prawna, która zwraca uwagę na fakt, że najpopularniejsi przewoźnicy z tego segmentu (np. tanie linie lotnicze Ryanair, Wizzair czy easyJet) ograniczają ofertę lotów z Polski z kilku odrębnych powodów.

Poza stale wskazywanym kryzysem gospodarczym, wymienia się nieprzemyślane skupienie się a w rezultacie uzależnienie się od pasażerów emigrujących do krajów skandynawskich oraz na Wyspy Brytyjskie w celach zarobkowych. Innym powodem jest słabo rozwiniętą lotnicza infrastruktura naszego kraju, a dokładnie brak lotnisk stawiających na przewoźników niskonakładowych. Do tego można dodać dominację linii Ryanair i Wizz Air. Co wszystko sprawia, że Polską nie jest tak atrakcyjnym rynkiem, jakim mogłaby być.

Gazeta Prawna kończy swoją analizę na pozytywną nutę. Nowe podwarszawskie lotnisko w Modlinie wraz z możliwościami, jakie to przynosi, może stanowić dla przewoźników bodziec do potraktowania polskiego rynku łaskawiej.

źródło: Gazeta Prawna

Kategorie

Przemysł lotniczy

Komentarze

× Tego artykułu nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierszą osobą!

Skomentuj





Lubisz WhichAirline?

Zanim opuścisz stronę...

Uważasz, że WhichAirline.pl to przydatny serwis? Większość Twoich również by tak uważała. Rozsyłaj wici!